Contact

Wilt u meer informatie over dit project? U kunt mij een email sturen  of natuurlijk even bellen en dan kan ik u er meer over vertellen.   Ton Tulleken emailadres:  Tontulleken@gmail.com Telefoonnummer: 06 42299752    

Media

Hieronder een artikel uit Great British Car Hieronder het artikel uit Klassiek en Techniek

Technische gegevens

Jaguar Mk II 3.8 Automatic (1963) Motor vloeistofgekoelde 6-cilinder-in-lijn, twee bovenliggende nokkenassen, 12 kleppen Cilinderinh. 3781 cm3 Boring x slag 87 x 106 mm Compr.verh. 8:1 Brandstofvoorz. twee SU HD6-carburateurs Vermogen 223 SAE pk bij 5500 tpm Koppel 325 Nm bij 3000 tpm Transmissie 4-traps automaat met lock up* Wielophanging voor dubbele draagarmen, schroefveren, stabilisator … Meer lezen

Versnellingsbak

De oude Borg Warner GD250 versnellingsbak moest het veld ruimen om 2 belangrijke redenen:      1e  de bak was niet bruikbaar meer zonder deze eerst compleet te revideren.      2e  en wellicht belangrijkste reden was het toerental in de hoogste versnelling (3e versnelling) ligt bij 120 km/u op ca 3600 rpm. Naar mijn idee is … Meer lezen

Stuurinrichting

De originele stuurinrichting bestond uit een “Burman”. kogelkringloop systeem, waarvan de oliepomp in het verlengde van de dynamo-as is bevestigd. De pomp was echter manco, maar een andere pomp kreeg ik er los bij. Het Burman systeem werkt via 2 hulp-pitmanarmen en een groot stuurwiel (16”) en maakt van uiterst links-rechts ca 5 slagen (4,9) … Meer lezen

Motor

De motor is de 3.8 liter, 6 cilinder XK-variant, met 8:1 compressieverhouding. Bij demontage bleek 1 cilinder sterk gegroefd en 1 cilinder was beschadigd met allerlei putjes in de wand. Waarschijnlijk was er ooit een metalen deeltje in terecht gekomen. 1 Klepgeleider was afgebroken en hing los over de klepsteel en veroorzaakte een tikkend geluid … Meer lezen

Interieur

 Het interieur was voorzien van een volkomen verlepte en gescheurde skai bekleding en versleten binnenwerk van de zittingen. De portierbekledingen waren krom door het vocht. De stoelen hadden geen verstelbare rugleuning en totaal geen lendensteun. Was toen vaak zo …. De geur van de vloerbedekking was zeer speciaal! Het houtwerk was op veel plaatsen door … Meer lezen

Body

Ik ben begonnen om de hele auto tot in detail uit elkaar te halen, omdat ik deze wilde laten stralen, zowel in- als uitwendig. Hiertoe moesten alle componenten, bouten, moeren, bedrading enz. gedemonteerd worden. De onderzijde van de auto moest voor het stralen handmatig en mechanisch worden ontdaan van de bittac- underbody coating. Dit omdat … Meer lezen

Airco

De auto was af-fabriek uitgevoerd met een origineel airco systeem. De auto heeft dan ook bv. een getinte voor- en achterruit. Het systeem was geplaatst boven de achteras in de kofferruimte en blies (ooit …) via een rooster in de hoedenplak gekoelde lucht in je nek! Het systeem was reddeloos defect en incompleet. Ik heb … Meer lezen

Vooras

De vooras is tot in de kleinste onderdelen uit elkaar gehaald, gereinigd en diverse delen (voortrein, veren, stabilisatorstang enz.) zijn gestraald en van poedercoating voorzien. Veel delen zijn met de hand gereinigd en geschilderd. Alle draaipunten / rubbers zijn van ”Poly Bush” voorzien. Lagers, remschijven, fuseekogels, keerringen en schokdempers werden vernieuwd. Remleidingen zijn nieuw aangelegd. … Meer lezen

Restauratie Jaguar MK2 1963